منظور از مثلث نورپردازی در عکاسی چیست؟

در اصل یک مثلث فرضی می باشد که سه گوشه ی آن را 1- حساسیت ، 2- دیافراگرام 3- سرعت شاتر تشکیل می دهند ، این سه عامل ، برای بالابردن کیفیت تصاویر و عکس های گرفته شده مهم بوده و اگر یکی از این سه مورد با بقیه موارد همگن و سازگار نباشد ، کیفیت تصاویر را پایین آورده و نتیجه ی مطلوبی حاصل نمی شود.

1-    حساسیت در مثلث نورپردازی در عکاسی

در اینجا منظور از حساسیت ، همان ISO یا اندازه ی حساسیت دوربین مورد استفاده به نور محیط  عکاسی می باشد ، شرکت های سازنده ی دوربین های عکاسی باتوجه به فناوری که در ساخت دوربین ها از آن استفاده می کنند، حساسیت های مختلفی را برای دوربین ها در نظر گرفته اند، البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ، دوربین های عکاسی حرفه ای با توجه به هدف اخصاصی که برای آن ساخته شده اند، حساسیت های متفاوتی از خود در مقابل نور محیط از خود نشان می دهند و عکس های گرفته شده توسط آن ها نیز متفاوت می باشد.

2-    دیافراگرام

دیافراگرام یا همان فضای عبور دهنده ی نور محیط برای عکاسی می باشد ، دیافراگرام در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی نیز بیشتر به هدف عکاسی بستگی دارد ، برای مثال برای گرفتن تصاویر از اشیاء درخشان و جواهرات از دیافراگرام بزرگتر (روزنه ی کوچکتر عکاسی) برای زوم روی نقاط مختلف استفاده شده و در عوض برای عکاسی از موضوع بزرگتر و محیط های بیرونی ، از دیافراگرام کوچکتر استفاده می کنیم.

3-    سرعت شاتر در مثلث نورپردازی در عکاسی

سرعت شاتر در واقع به مدت زمانی اشاره دارد که پرده شاتر دوربین در حین عکاسی باز می ماند. در موضوعاتی که به نور زیادی نیاز است ، سرعت شاتر باید زیاد بوده و در موارد عکاسی با حساسیت و ریزه کاری کمتر سرعت شاتر می تواند کم باشد.
لایت روم با بکارگیری آخرین متد و ابزار های روز دنیا در زمینه عکاسی در موضوعات مختلف مانند عکاسی تبلیغاتی ، عکاسی صنعتی ، مدلینگ و بهترین و ماندگار ترین تصاویر را برایتان فراهم می کند.

عکاسی صنعتی در محیط های نورانی

عکاسی صنعتی در محیط های نورانی

عکاسی صنعتی در محیط های نورانی : در برخی از مواقع نور های محیطی شدیدی روی اجسام می افتاد که به علت بالا بردن بیش از حد کنتراست عکاسی صنعتی در محیط های نورانی ، کیفیت تصاویر را به شدت پایین می آورد. در این مقاله قصد داریم روش هایی را برای عکاسی صنعتی در محیط های نورانی معرفی کنیم تا این مشکلات حل شده و عکس های زیبایی را از اجسام و اهداف مورد نظر ثبت کنیم ، با لایت روم همراه باشید.
1-   
استفاده از هود در عکاسی صنعتی در محیط های نورانی

شاید شما هم عکس ها و تصاویری را مشاهده کرده باشید که در آن ها به دلیل تابش نور شدید خورشید و عدم ززاویه بندی صحیح دوربین عکاسی دایره های کوچک و روشن افتاده باشند، هود ابزاری است فنجان مانند ، که در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی بر روی لنز قرار گرفته و نور های مزاحم را تا حد زیادی حذف کرده و مانع از افتادن این لکه ها در عکس ها می شود، این لکه های ریز که با نام نقاط خورشیدی شناخته می شوند، ممکن است در محیط های داخلی مکان های صنعتی که نور زیادی دارند نیز روی عکس ها ظاهر شوند.پس در عکاسی صنعتی در محیط های نورانی استفاده از هود را فراموش نکرده و دوربین را در زاویه مناسب با اجسام مورد نظر قرار دهید.

بهترین روش عکاسی از کالا برای فروشگاه های اینترنتی

بهترین روش عکاسی از کالا برای فروشگاه های اینترنتی

بهترین روش عکاسی از کالا برای فروشگاه های اینترنتی: عکاسی از کالا زیر مجموعه ای از عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی می باشد ، امروزه نحوه ی نمایش و بازاریابی کالا ها به صورت آنلاین اهمیت زیادی بر فروش آن ها دارد و به اندازه ی تولید کالای با کیفیت مهم می باشد. تصویری که از یک محصول در فروشگاه اینترنتی قرار می گیرد می تواند بر تصمیم گیری خریدار تاثیرگذار باشد. تصاویر باید تا حد امکان تجربه یک دید واقعی و ملموس را بازتاب دهند. عدم توجه به نمایش مناسب و صحیح کالا می تواند سبب از بین رفتن اعتماد مشتری شده و حتی او را فراری دهد. از این رو نحوه عکاسی از کالا اهمیت زیادی دارد. در عکاسی از کالا عوامل متعددی دست در دست هم می دهند تا عکس با کیفیت و تاثیرگذاری حاصل گردد.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دیجی کارا تجهيزات صنعتي AQUA PLAZA گنجینه تصاویر شهدا خوانندگی تور بوکینگ آشپزی اسلامی آموزش زبان انگلیسی فروشگاه رفاه کیانشهر Daily art work